אנחנו בחרנו שלא להמליץ על הגן בשפיים כי נורא התאכזבנו מהם, בין היתר בנושאים הבאים: • תקליטן / דיג'יי - בהתאם לחוזה, "הגן בשפיים" מתיר לבחור דיג'יי רק מתוך רשימה נבחרת. אנחנו בחרנו את חברת פיינלדראם. בפגישה המקדימה, סוכם שנעביר להם שירי עדות וככלל, שבמהלך הערב יהיה דגש על מוזיקה מסוג היפהופ המשך ומוזיקה שחורה. המוזיקה שסוכם עליה בפגישה זו לא התנגנה. וכתוצאה מכך, בזמן האירוע, משפחת הזוג דרשו מהחתן והכלה את השמעת השירים, שהיו אמורים להתנגן. הכלה נאלצה לעלות לבמת הדיגי כ-3 פעמים לבקש את ניגון השיר, התקליטנית לא היתה ערוכה לרשימה שהועברה אליה וע"כ הכלה נאלצה לחפש את השיר באמצעות היוטיוב. וגם אז, נאמר לה שלא היה ניתן לנגן אותו בתוכנה. יש לציין – אלה הם שירים שמראש היו ברשימה שהועברה. ומראש, ניתן היה למנוע את אי הנעימות עם המשפחות. בנוסף, מקרה דומה קרה גם לצד החתן - שירים ספציפים בספרדית שהיו אמורים להתנגן עבור משפחת החתן, שאינם דוברי עברית והגיעו במיוחד מארה"ב – או שיר מהצבא שהתבקש- לא התנגנו. היות והגן בשפיים מחייב את בעלי האירוע להשתמש בשירותי חברות תקליטנים ספציפיות, ולא הסכים לבקשת בעלי האירוע לבחירת דיג'יי מחוץ לרשימה הנ"ל, ראינו אותו כאחראי לנעשה בתחומו ולספקיו. • פירוטכניקה - בחוזה קיים איסור "זיקוקי דינור". שאלנו את נציגת הגן על פשר הסעיף ונאמר לנו טלפונית על ידה שהאיסור שמצויין הוא רק על פנים האולם, ועל דברים ספציפיים. בפועל, היה איסור גם על כל סוג של פירוטכניקה באולם הפנימי ובמתחם החיצוני כאחד. • התו הירוק - הגן בשפיים לא כיבד את מדיניות התו הירוק, לא ערך את סריקות הברקוד הנדרשות עפ"י משרד הבריאות והתיר לאורחים שאינם מחוסנים במנה השלישית, ו/או ללא בדיקת אנטיגן נדרשת להכנס לגן ובכך סיכן באופן גורף את כל משתתפי האירוע בהדבקת נגיף הקורונה. • תאורן - נאמר לנו שנעביר לגן באמצעות המייל וכן באמצעות מכשיר usb תמונות על מנת שיקרינו אותם במסכי הגן, התמונות הועברו בהתאם לסיכום. בפועל ובניגוד לסיכום ההתחלתי, הוקרנו תמונות אחרות מיום האירוע (תמונות שצולמו ע"י צלם לפני ההגעה לאולם). • חדר התארגנות/חתן כלה - דקות ספורות לפני קיום החופה נכנסה מלצרית לחדר חתן כלה ובידיה מגש עליו הונחו כוסות מים. המים שהיו על המגש נשפכו, ככל הנראה בטעות, על מכנסי החתן ועל השמלה של אחות של הכלה. עם מכנסיים רטובים, החתן חיפש פן ברחבי גן האירועים, ולבסוף מצא בחדר מנהלת האירועים. היא ייבשה במשרדה את מכנסי החתן. חדר החתן-כלה היה רטוב ולא הגיעו לנקות את הרצפה גם לאחר 3 פעמים שמנהלת האירוע מטעם הקייטרינג "טעם וצבע" בקשה, ולמשך מעל כחצי שעה. לבסוף, החדר נוקה ע"י החתן בעצמו וע"י אחות הכלה. • אוכל לחתן/כלה- בהגיענו לאולם לאחר צילומי החוץ, בקשנו לאכול. היות והאוכל לא היה מוכן קיבלנו מנות צ’יפס וחומוס. כ"כ, נאמר לנו שנקבל אוכל בשעה שתתחיל קבלת הפנים, כלומר, 19:30. מיותר לציין כי אוכל מקבלת הפנים לא הוגש, וארוחת הבוקר היתה לאחר סבב הריקודים הראשון, בזמן הגשת המנה העיקרית. • קייטרינג טעם וצבע – מנות האוכל- בהתאם לתפריט "מסעדה" המנות אמורות היו להיות מוגשות לאורחים ללא הגבלת כמות. בפועל, הקייטרינג לא נערך לכמות האורחים שהגיעו משום שהיה חוסר במנות (ספציפית- באורז) וזאת למרות שכמות האורחים שהגיעו אף היו מתחת להתחייבות האולם (הגיעו 240 איש במקום 250). • חוסר מקצועיות הצוות- מלצרית בשולחן לא ידעה אילו סוגי אלכוהול קיימים. המלצרית נשאלה ע"י האורח אילו סוגי אלכוהול קיימים? היא השיבה ״יש הכל״. הנ"ל הזמין ממנה את השתיה שרצה והיא שבה ואמרה שהשתיה לא קיימת אצלם בבר. אז הוא שאל-מה יש? והיא ענתה ״לא יודעת״. בשלב זה הוא כבר קם לקחת לבד. • קינוחים- סגרנו הגשה מלאה, לשם כך, נתבקשו לשלם תוספת של 15 ש"ח למנה. ימים ספורים לפני האירוע, בעת הכנת התפריטים, לבקשת האולם התפריטים הועברו לאישור השף, מטעם הקייטרינג. רק בזמן זה, מתברר כי הקינוחים אינם מוגשים לשולחנות אלא רק בעמדה, בניגוד לתפריט לדוגמא שהתקבל. • סידור השולחנות- לשם סידור סקיצת השולחנות מיינו את האורחים באמצעות אתר IPLAN. בפגישה מקדימה עם עדי, מנהלת האירוע מטעם הקייטרינג וכן באמצעות האתר בעלי האירוע הסבירו את אופן נראות האולם, את הסקיצה שהיו מעוניינים שתהיה. בהגיענו לאולם מתברר כי אופן סידור השולחנות שונה למה שהוצג וסוכם עליו באמצעות האתר, משום שהמידות באתר והמידות במציאות אינם זהות ולכן האולם מסודר אחרת. #לאחר האירוע העברנו את כל מה שכתוב כאן בכתב למנהלת הגן, היא זימנה אותנו לפגישה יחד עם הקייטרינג שבה סיכמנו על פיצוי של 3000 שח רק כדי להתפטר מזה ולהשאיר את הכל מאחור.